woensdag 4 januari 2012

Welkom 2012!

Iedereen een heel goed 2012 toegewenst!
Eind 2010 sloot ik af met de zin dat 2010 een vruchtbaar jaar was geweest en wat een vruchtbaar jaar was het! 17 augustus ben ik bevallen van mijn prachtige lieve dochter Nova Lotte.


Na een bijzonder zware bevalling heb ik een gezonde dochter van 3565 gram en een koppie vol zwarte haartjes op de wereld gezet. Uiteraard heb ik zelf het kaartje ontworpen en gemaakt. De volgende kinderen gaan in hetzelfde thema ;-)


Na een heerlijke kraamtijd waar ik lekker veel tijd voor Nova had en een aansluitende vakantie met z'n drietjes naar Parijs ben ik na 9,5 week weer aan het werk gegaan.
Het was even acclimatiseren en het werken vanuit huis was nu wel iets stressvoller met de wetenschap dat er een klein meisje in de kamer ernaast aan het slapen was die je lekker wilde laten slapen. Gelukkig kon ik na 3 weken verhuizen naar een eigen werkruimte!
In het oude Casa400 hotel in de buurt van het Amstelstation heb ik sinds eind november een supermooie en grote ruimte waar ik naar hartenlust kan werken en lawaai maken in de avond :-)
Het is helemaal in jaren 70-stijl (zoals het hele hotel) maar ik ben het langzaamaan aan het "ver-ieken"

Met het verhuizen van mijn werkruimte kwam er natuurlijk een kamer vrij in ons huis waardoor ik een creatieve energieboost heb gekregen om het zo leuk mogelijk te maken thuis. De bedoeling is dat Nova dan een eigen kamertje krijgt maar ik kan geloof ik nog geen afscheid nemen van haar voor een nachtje..... tja die moedergevoelens :-) Maar dat betekend niet dat ik stil heb gezeten integendeel!We zijn nu met z'n 3en verhuisd naar de grote kamer waar ik zo snel mogelijk de muren heb gewit en bezig ben om kussens te maken voor de Chesterfieldbank die we binnenkort krijgen! (een tweedehands natuurlijk maar een hele mooie.) Wat ik graag wilde maken waren gebreide kussens alleen ik kan niet echt breien alleen recht toe recht aan en dan graag heeeeeeeeeel grof met dikke garens en pennen. Alleen die dikke garens kon ik niet vinden tot een cursist mij wees op lontwol bij 'Die Wollfabrik" (http://shop.die-wollfabrik.com/) dus daar heb ik de meest gave wol gekocht die ik ooit heb gezien. De lappen zijn gebreid nu nog kussens er van maken.



Natuurlijk als je een dochter hebt dan kun je je wel helemaal uitleven qua kleurtjes voor kleertjes, kleedjes en voetenzakken dus daar heb ik me ook mee uitgeleefd. Als eerste de voetenzak voor in de Bugaboo.
En een spreidje:

Enfin ik ben lekker aan het fröbelen voor het thuisfront op de naaimachine, met breipennen maar ook met kwasten! Voor het nieuwe kamertje voor Nova heb ik op Marktplaats buffetkast gekocht die ik heb geschilderd en opgepimpt. Ben best heel blij met het resultaat ;-))
De kast is geschilderd met een blauwgrijze verf van de Hema en de achterwand is beplakt met sterretjesinpakpapier van de Hema.

De feestdagen zijn natuurlijk ook niet zonder het gebruik van de naaimachine voorbij gegaan. Allereerst de eerste Sinterklaas voor mijn dochter als pietje:

En met kerst een kerstjurkje al was dat een beetje alsof ik een Amish-kindje had die dag :-)
Kortom 2011 was een topjaar en ik ga ervoor dat 2012 net zo mooi wordt! En dat wens ik iedereen toe :-)
Marieke,

1 opmerking:

  1. Mooi Marieke, zo'n terugblik op een prachtig jaar. En wat is ze al groot, jullie Nova. Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen